Klachten

Elke dag zetten wij ons in om u – of uw familielid – de beste en meest passende zorg te bieden. Hierbij houden we zoveel mogelijk rekening met uw persoonlijke behoeften en voorkeuren. Toch kan het voorkomen dat er misverstanden ontstaan of dat u ontevreden bent. Wij vinden het belangrijk dat u dit met ons deelt. Door uw onvrede te bespreken, kunnen wij actie ondernemen om een oplossing te vinden. Daarnaast leren we graag van uw ervaringen, zodat we onze zorgverlening kunnen blijven verbeteren.

Mogelijkheden voor het indienen van een klacht

De klacht bespreekbaar maken
Bespreek uw klacht in eerste instantie met de betrokken medewerker(s). Komt u er samen niet uit benader dan de clustermanager.

Contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris
Het kan gebeuren dat u een klacht heeft die u niet met de direct betrokkene wilt bespreken of dat u niet tevreden bent over de oplossing. In dat geval kunt u een beroep doen op de onafhankelijk klachtenfunctionaris.

Careaz werkt hiervoor samen met Quasir. De onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir staat u bij met advies en het formuleren van uw klacht en bemiddelt bij het komen tot een oplossing. Uw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld.

U kunt op verschillende manieren een klacht indienen via Quasir:

  • Door het invullen van het klachtenformulier
  • Door contact op te nemen met de klachtenfunctionaris via (bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur) of via bemiddeling@quasir.nl

Hoe werk het?

Klachtencommissie
T.a.v. mevrouw Nathalie Hoitink-Sesink
Ludgerstraat 17
7121 EG Aalten

Een korte omschrijving van uw klacht is voldoende. U ontvangt binnen tien dagen een ontvangstbevestiging van de commissie met uitleg over de verdere procedure.

Leden van de onafhankelijke klachtencommissie:

  • De heer R. van Gestel, voorzitter, jurist
  • De heer V. Weijermars
  • De heer P. Coppens
  • Mevrouw C. Sloetjes
  • Mevrouw A.E. Lanting- Wesseling
  • De heer R. van Dijk

Het secretariaat klachtencommissie is te bereiken op 06 – 10 04 41 48.

Benaderen geschillencommissie
Natuurlijk hopen we dat we er samen uitkomen. Mocht uw klacht, na inschakeling van de onafhankelijke klachtencommissie, niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie zorg, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Of u kunt zich wenden tot de Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd.

Ondersteuning clientvertrouwenspersoon

Heeft u behoefte aan ondersteuning of wilt u dat iemand met u meedenkt? Neem dan contact op met de vertrouwenspersoon van Careaz.

Heeft u klachten over onvrijwillige zorg?

Klachten met betrekking tot de Wet zorg en dwang (Wzd) hebben een aparte regeling. Deze lopen via de Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ). Klachten kunnen niet door cliënten rechtstreeks bij de KCOZ worden ingediend, maar kunnen worden ingediend bij Careaz waarna de klacht door ons zal worden ingediend bij KCOZ.

Neem direct contact op

Voor vragen en advies:

088 110 6000

Voor zorg aan huis:

0544 745 555

Deel deze pagina